למה כדאי לטפל בדיכאון וחרדה בהומיאופתיה קלאסית

על סרנדה, ציפרלקס, לוסטרל ואנטי-דיכאוניים אחרים,

או

למה כדאי לטפל בדיכאון וחרדה בהומיאופתיה קלאסית

אם אתם נמצאים כרגע בטיפול פסיכיאטרי ולא מרוצים מהשיפור במצבכם או מתופעות הלוואי של התרופות, אם אתם מתלבטים אם להתחיל טיפול פסיכיאטרי או אם אתם מעדיפים להמנע מטיפול פסיכיאטרי ומחפשים אלטרנטיבה, קריאת השורות הבאות תוכל לעזור לכם להחליט על מהלך חדש בחייכם.

בדף זה אני מזמינה אתכם לפתוח את הראש ואת הלב ולשמוע על ההומאופתיה הקלאסית, אחת הדרכים העמוקות והיעילות ביותר לריפוי מצבי דיכאון וחרדה, דרך שמסוגלת להציל חיים, פשוטו כמשמעו.

אולי גם את החיים שלכם.

ההומאופתיה הקלאסית היא דרך טיפול שונה מאוד מהטיפול הפסיכיאטרי הקונוונציונלי. התיאוריה עליה מבוססת ההומאופתיה שונה לחלוטין מהתיאוריה של הרפואה המודרנית (או הקונוונציונלית), וכן שונות התרופות ההומאופתיות, המכונות בשם הכללי "רמדי", מהתרופות הפסיכיאטריות. יחד עם זאת אין כל מניעה להיות בטיפול הומאופתי במקביל לטיפול בתרופות פסיכיאטריות, מאחר והתרופות ההומאופתיות פועלות במישור שונה מזה של התרופות הפסיכיאטריות ואין כל סתירה ביניהן. במהלך הטיפול ההומאופתי, כשמושג שיפור משמעותי, יציב וממושך במצב הנפשי, המטופל יכול לפנות לפסיכיאטר שלו ולהעזר בו להפחתת התרופות בהדרגה.

גם הפסיכיאטריה וגם ההומאופתיה מעוניינות להשיג שינויים לטובה במודעות, בגישה לחיים, במצב הרוח, במחשבות, ברגשות ובהתנהגות, ולהסיר בעיות נפשיות ומנטליות. יחד עם זאת, למרות רצונה של הפסיכיאטריה לרפא, לרוב היא מסתפקת בטיפול תרופתי ממושך שמטרתו להביא את המטופל למצב בו הוא משוחרר יחסית מהסימפטומים של ההפרעה הנפשית. כשהמטופל מפסיק את הטיפול התרופתי, אפילו לאחר שנים של טיפול, הסימפטומים לרוב חוזרים מיד, ולפעמים אף בצורה חמורה יותר מאשר קודם. דבר זה מעיד על כך שהמחלה לא נרפאה אלא רק דוכאה לזמן מה.

בטיפול הומאופתי מוצלח הנמשך חודשים או שנים, לעומת זאת, יש הרבה פחות סיכוי לחזרה מלאה של הסימפטומים. במידה והם חוזרים הרמדי ההומאופתית ניתנת שוב וההשפעה החיובית נמשכת לתקופה שבין חודש לכמה חודשים. יותר מזה, בטיפול הומאופתי מוצלח המטופל יחווה לא רק הקלה משמעותית בסימפטומים איתם הגיע, אלא גם שיפור ניכר בחוויה שלו בחיים וביכולת שלו להגשמה עצמית. הכוונה היא לכך שהטיפול ההומאופתי מביא את האדם למצב טוב יותר מזה שהיה בו לפני שנכנס למצב הדיכאוני או החרדתי, וזאת בגלל שההומיאופתיה מכוונת לשינוי החוויה הפנימית העמוקה ביותר של האדם, זו שהוא חי איתה את כל חייו עד כה.

בנוסף, הפסיכיאטריה משתמשת בחומרים כימיים על בסיס יומי, דבר הגורם לתופעות לוואי רבות, חלקן חמורות או אפילו קבועות. בהומיאופתיה השימוש הוא בתרופות טבעיות לא רעילות ולא ממכרות, העשויות מחומרים שונים הקיימים בטבע העוברים דילול סדרתי במים. אין לתרופות אלו תופעות לוואי כמו לתרופות הפסיכיאטריות מאחר והן תרופות אנרגטיות שאין להן השפעה פיזיולוגית ישירה. הן פועלות על ידי עירור המערכת החיסונית ומערכות אחרות הפועלות לשימור והחזרת הבריאות.

ההומאופתיה רואה במחלה חוסר איזון באנרגית החיים הבסיסית, בכוח הויטאלי (vital force) של האדם. הסימפטומים של ההפרעה הנפשית נוצרים מתוך ניסיון של הכוח הויטאלי להשיב את האיזון. כשהכוח הויטאלי של האדם לא מצליח להשיב את האיזון והסימפטומים נמשכים, ההומאופתיה יכולה לעזור. הרפואה הקונוונציונאלית, לעומת זאת, רואה את ההפרעה הנפשית כחוסר איזון כימי במוח, הנגרם כתוצאה מעודף או חוסר בנוירוטרנסמיטורים כמו דופאמין,סרוטונין, אצטילכולין ונוראפינפרין. ההומאופתיה מכירה בחשיבותם של נוירוטרנסמיטורים אלו ויחד עם זאת טוענת כי כל חוסר איזון כימי מצביע על חוסר איזון עמוק יותר הקיים ברמת הכוח הויטאלי של האדם.

התרופות ההומאופתיות

 התרופות ההומאופתיות, לעומת התרופות הפסיכיאטריות, עשויות מחומרים טבעיים העוברים תהליך דילול וניעור. הן מכילות אינפורמציה ולא חומר, ואין להן השפעה ישירה על חומרי הגוף. כל רמדי (תרופה הומאופתית) היא אינדיווידואלית, כלומר מתאימה לחווית החיים האישית של המטופל, והאינפורמציה שהיא מכילה מאפשרת לכוח הויטאלי של האדם לעשות את הריפוי הדרוש. התרופות ההומאופתיות הן רבות עוצמה ועדינות, ויחד עם זאת אינן ממכרות.

***

 כל הזכויות שמורות להדסיה זיו שחם, הומיאופתית מוסמכת .RCHom

***

להתראות, הדסיה

קליניקות בתל אביב ובפרדס חנה. 

לשאלות, ייעוץ וקביעת תור התקשרו אלי ל – 052-2395005

  אפשר גם למצוא אותי בפרופיל האישי שלי בפייסבוק, בטופס פנייה כאן משמאל ובמייל: homeodas@gmail.com

שתפו