קטעים נבחרים מההקדמה לספרו של מייקל קרן "חכמת הגוף, הגישה הקרניו-סקרלית לבריאות בסיסית"

הקשר האישי שלי לשיטת קרניוסקרל התחיל כשפניתי לראשונה לטיפול, כסטודנט מאוכזב שנשר מהלימודים, לפני יותר מ – 20 שנה. ניצבתי על פרשת דרכים שנראתה לי כה מכרעת, עד שקפאתי מפחד. מה אני הולך לעשות עם חיי? השתלטה עלי עייפות שנמשכה חודשים. הרגשתי לחץ מתמיד בראש ונאבקתי כל יום לגרור את עצמי אל מחוץ למיטה. רופא המשפחה אמר לי שכנראה תקף אותי "חיידק כלשהו", אבל אני יצאתי ממנו בהרגשה שאין לו מושג מה קורה. בערך באותה תקופה סיפרו לי חברים קרובים בהתלהבות על מטפל שעובד לא רחוק ממני בשיטת קרניוסקרל. ברוב ייאושי טלפנתי אליו וקבעתי פגישה. הגעתי לטיפול מבלי לדעת למה לצפות.

מאותן פגישות ראשונות זכורה לי במיוחד התחושה שמקשיבים לי. לא בגלל העידוד המילולי שקיבלתי או האוזן האוהדת (אף שזה עזר, בלי ספק), אלא מפני שאף פעם לא נגעו בי כך. המטפל הניח את ידיו על ראשי, נוגע לא נוגע, וחיכה כך בשקט. מעולם לא חשתי נגיעה כה קלה ועם זאת חודרת, ומעולם לא הייתי במגע כה קרוב – ועם זאת נותן מרחב – עם אדם אחר. במגע הזה חשתי כאילו הוא מחזיק את כולי: הנפש, הגוף והלב.

יתר על כן, זה לא היה תהליך פסיבי בלבד, כיוון שחשתי שמתרחש בתוכי "ארגון מחדש" רב עוצמה. בין ידיו של המטפל לבין גופי התנהלה תקשורת ברורה ודינמית. נגיעותיו היו מדוייקות ונכונות, כאילו חלק חשוב בי זוכה להכרה. לאט-לאט התחלתי להבחין שיש עוד משהו מלבד הבלבול והמתח שגופי המסכן נושא עליו. התחלתי להיות מודע לסוג עמוק של נוכחות ושל ריפוי והתחלתי להרפות.

בעזרת טיפולי הקרניוסקרל פסק הלחץ בראשי, האנרגיה חזרה לגופי וחשתי שניתן לי סיכוי לחיים חדשים. רציתי להבין מה קרה ואיך זה פועל, ולכן נרשמתי לקורסים רבים ולמדתי תחומים שונים של רפואה הוליסטית. בהמשך נרשמתי לבית ספר לאוסטיאופתיה ושם התחלתי את המסע להכרת שיטת הקרניוסקרל. כעבור כמה שנים התחלתי ללמד קבוצות תלמידי אוסטיאופתיה את מיומנויות הטיפול בשיטה זו, שהפכה בשנים האחרונות לאחת משיטות הטיפול הטבעיות המשגשגות ביותר. יותר ויותר אנשים פונים לטיפול בגלל חוויות יסוד. אנשים מכל הגילים הסובלים ממגוון של בעיות גילו שהשיטה שיפרה את בריאותם. ספר זה מציג גישה ביו-דינמית לטיפול בשיטת קרניוסקרל. בעידן החומרני והמכני בו אנו חיים, בניסיון למצוא הסברים במונחים פיסיקליים בלבד, אנו מתעלמים לפעמים מהעובדה שאנחנו יותר מאוסף של רקמות, עצמות ונוזלים. ההכרה בכוח הויטאלי היא לב ליבה של התפיסה הקרניוסקרלית, ומגלה השיטה, ד"ר סאתרלנד, ייחס לה חשיבות עליונה, כינה אותה נשימת החיים,  וראה בה את העיקרון הבסיסי השומר על הסדר ועל האיזון בגוף.

בעבורי, זירת העבודה הזאת כולה היא מסע של גילוי. כל מטופל חדש שמגיע למרפאה הוא בעבורי מורה, כשאני מאזין לסיפור הייחודי שלו הבא לידי ביטוי באינטליגנציה של גופו. אם יודעים להעריך את האינטליגנציה המולדת הזאת, אפשר להשתמש בכישורי חיים, במקום בתיאוריות או בטכניקות, כדי לתמוך בה. מבחינה יישומית, הטיפול בקרניוסקרל פשוט בעיקרו: תכליתו להאזין לחכמת הליבה שלנו ולסייע לה להשיב לחיינו תנועה ובריאות. הגישה הקרניוסקרלית המתחברת אל רמת הליבה של בריאותנו, היא מכשיר עדין ורב עוצמה להקלת סבל. זהו מסע אל תמצית הריפוי, מסע שביכולתו להובילנו אל שורשי הוויתנו העמוקים ביותר.

***

להתראות, הדסיה

קליניקות בתל אביב ובפרדס חנה. 

לשאלות, ייעוץ וקביעת תור התקשרו אלי ל – 052-2395005

 לתינוקות באזורים אלו יש גם אפשרות לטיפול אצלכם בבית. 

 אפשר גם למצוא אותי בפרופיל האישי שלי בפייסבוק, בטופס פנייה כאן משמאל ובמייל: homeodas@gmail.com

שתפו