ראיאן – ילד עם מחלת שרירים ניוונית

11 אוגוסט 2008

לפני כמה ימים נפרדתי במרפאת ברטעה  מראיאן, ילד בן עשר מירדן.

אמא שלו ילידת ברטעה והוא היה עד אותו יום בחופשה של חודש וחצי שם. ראיאן סובל ממחלת דושן, ניוון שרירים תורשתי מתקדם, והתחזית לגביו ממש לא אופטימית. בפעם הראשונה שראיתי אותו היה לי לא קל להסתכל עליו הולך מהכניסה למרפאה אל החדר שלי, כל השרירים שלו ספסטיים (מתוחים מדי) והוא מתנדנד מצד לצד כשהגב שלו מעוות מאוד עם לורדוזיס חמור.

לא ציפיתי שיהיה שינוי דרמטי במצבו, ובטח לא החלמה מהמחלה הגנטית. יחד עם זאת מטיפול לטיפול ראינו שיפור יפה ביכולת שלו לעמוד וללכת, בלורדוזיס, בפעולות היומיומיות, ובעיקר בחיות שלו וברצון שלו לפעילות. כשהגיע לטיפול היה ישן כל יום עד 11 בבוקר, ועכשיו הוא קם בתשע ורוצה להיות רוב היום בחוץ ולשחק עם החברים שלו ועם האחים שלו. גם הכאבים שהיו לו בגב נעלמו כמעט לגמרי.

חבל לי שלא אוכל להמשיך בתהליך עם ראיאן, ויחד עם זאת אני שמחה על המפגש המרגש הזה. ההתמדה שלו ושל אבא שלו, שליווה אותו תמיד למרפאה נגעו לליבי מאוד, וגם טוב הלב שזרח מהעיניים של שניהם למרות כל הקשיים.

כבר כמה חודשים אנחנו נוסעים לברטעה בדרך חדשה שגילה שי, המדקר הסיני שלנו. זו דרך קיצור בין זכרון יעקב לברטעה, ופוטרת אותנו מלנסוע בכביש ואדי ערה. החלק שאני הכי אוהבת בה זה כשפתאום מופיע מולנו הנוף העירוני-כפרי של כפר קרע במלוא הדרו. חלק אחר שאני אוהבת זה שבדרך חזרה, כשיש לנו זמן, אנחנו עוצרים לאכול משהו בכפר קרע.

 בשבוע האחרון היינו רק דני ( המטפל במסאז' איורוודי) ואני. שי (המדקר הסיני), נסע לאנגליה לחודש.  בדרך חזרה עצרנו לפלאפל במקום שהיה מפוצץ באנשים, רובם בני נוער. כשעמדנו בתור בדלפק הסתכלתי מסביב ונדהמתי לגלות את הקטע – כולם אכלו פלאפל בבאגט…חוץ מאשה אחת, שבזכותה גילינו שיש גם פיתות, וכמוה העדפנו לשמור על המסורת. הניגוד החריף בין הלבוש הסופר מסורתי של כל הנערות שהיו שם לבין הפלאפל בבאגט עשה לי משהו לא טוב בנשמה, סוג של מועקה, ובינינו – גם הפלאפל לא היה משהו.

להתראות, הדסיה

קליניקות בתל אביב ובפרדס חנה. 

לשאלות, ייעוץ וקביעת תור התקשרו אלי ל – 052-2395005

 אפשר גם למצוא אותי בפרופיל האישי שלי בפייסבוק, בטופס פנייה כאן משמאל ובמייל: homeodas@gmail.com

*

קרניוסקראל לניוון שרירים | קרניו סקראל למחלת שרירים ניוונית | קרניוסקראל לילדים | קרניו לתינוקות

שתפו