סברין – ילדה עם שיתוק מוחי

סברין, ילדה בת חמש עם שיתוק מוחי, הגיעה אלי למרפאה המשולבת בברטעה המזרחית. היא גרה ביעבד, כפר פלשתינאי הנמצא מעבר לגדר ההפרדה, ואחרי שלושה טיפולים לא התאפשר לה יותר לקבל אישור מעבר לברטעה. אני מביאה את הסיפור שלה למרות זאת, כדי להראות שבמקרים מסויימים ניתן להביא לשיפור דרמטי ומהיר בבעיות קשות גם אם עברו שנים מאז הטראומה שגרמה למצב.

בפעם הראשונה שראיתי את סברין היה צורך להרים אותה ולהשכיב אותה על מיטת הטיפולים. הפה שלה היה פתוח כל הזמן ורוק נזל ממנו כשדיברה, והעיניים שלה היו מגולגלות כלפי מעלה. חוסר האונים שלה היה בולט לעין. אמה סבלה מאנמיה קשה בבמשך כל ההיריון, הלידה עצמה היתה קשה מאוד, והרופאים נעזרו בה ארבע פעמים בוואקום. אחרי הלידה האם סבלה מקריסת מערכות והיתה בבידוד שש עשרה שעות. צד ימין של הגולגולת של סברין היה אדום כולו ורך כמו בצק לאחר הלידה בגלל הוואקום. בשלושת החודשים הראשונים לא היו בעיות מיוחדות, ואז היא התחילה לחלות באופן תכוף בדלקות גרון ולסבול מקשיי נשימה. בגיל חמישה חודשים הבחינו בכך שאין לה יכולת לעמוד ושיש עיכוב בהתפתחות המוטורית שלה.

בטיפול השתמשתי בטכניקות לשחרור טראומות, המתאימות לתינוקות ולמבוגרים כאחד, ואיזנתי את מנחי עצמות הגולגולת.

בפעם השניה שהגיעה, הדודה שלה, שחיה איתה באותו בית, סיפרה שבשבוע האחרון סברין התחילה לקום משכיבה לישיבה, דבר שלא עשתה קודם. בנוסף, היא אחזה בעט בפעם הראשונה בחייה. מאז הטיפול היא בוכה הרבה פחות, וזה שיפור עצום כיוון שקודם היתה בוכה רוב שעות היום.

חזרתי על הטיפול, והפעם הורגשה רגיעה גדולה במערכת הקרניו-סקרלית והאנרגטית של סברין. בנוסף, לימדתי את דודתה שתי טכניקות של מסאז' עדין אותם תוכל לעשות כל יום לסברין בבית כדי לקדם את תהליך הריפוי.

בפעם השלישית בה ראיתי את סברין השיפור היה בולט מאוד לעין. כבר כשנכנסתי למרפאה וראיתי אותה מרחוק הבחנתי בשינוי גדול בנוכחות ובחיות שלה. היא עמדה ואף הלכה לבד, והפה שלה היה סגור. השמחה שלה היתה ברורה, ודודתה סיפרה שמדי פעם היא רוקדת כמו שיכורה וכמעט נופלת, הישג מדהים על רקע מצבה בשנתיים האחרונות, בהן היתה הולכת מעט מאוד ורק בעזרת השענות על קיר.

תכיפות הבכי המשיכה לרדת, ועכשיו כשהיא בוכה ומלטפים אותה זה מרגיע אותה מייד.

בטיפול השלישי והאחרון בסברין חשתי את העוצמה הבלתי רגילה הפועמת בה, וקיוויתי לראותה שוב כעבור שבוע. לצערי הרב, למרות שכתבנו מכתבים לממונים על המחסום, סברין לא קיבלה יותר אישור מעבר מיאבד לברטעה המזרחית, ולא זכיתי לראות אותה שוב.

להתראות, הדסיה

קליניקות בתל אביב ובפרדס חנה. 

לשאלות, ייעוץ וקביעת תור התקשרו אלי ל – 052-2395005

 אפשר גם למצוא אותי בפרופיל האישי שלי בפייסבוק, בטופס פנייה כאן משמאל ובמייל: homeodas@gmail.com

*

קרניוסקראל להקלה על שיתוק מוחין | קרניו סקראל לילדים | קרניוסקראל לתינוקות

שתפו