מוסאב – ילד עם בעיות שמיעה והתנהגות

מוסאב, ילד בן שמונה, הגיע אלי בעקבות בעיות רגשיות והתנהגותיות. אמו סיפרה שעד גיל שלוש הכל היה רגיל בהתפתחותו, ואז, ללא סיבה ברורה, הוא הפסיק לשמוע, וההתנהגות שלו התדרדרה מאוד. הוא התחיל לפחד, הפך עצבני מאוד, ובבית הספר הוא מרביץ לילדים, כנראה בגלל שהם צוחקים עליו. למוסאב יש מכשיר שמיעה, ובלעדיו השמיעה שלו חלקית בלבד.

בטיפול הראשון הבחנתי בבעייה במפרק בין שתיים מעצמות הגולגולת, מפרק המהווה את ציר התנועה של שאר עצמות הגולגולת. עבדתי עם מפרק זה, וכן השתמשתי בטכניקות לשחרור טראומות.

בפעם הבאה שהגיע, אמו סיפרה שהיה הרבה יותר רגוע במשך השבוע, ורק אתמול נכנס שוב לקרב בבית הספר ונפצע בפנים. בטיפול עצמו הבעייה במפרק עדיין קיימת, אך כמו בטיפול הקודם מתאזנת יפה. הפעם הוא נרדם על מיטת הטיפולים, ולא התעורר עד שהערנו אותו, כעשרים דקות אחרי שהטיפול נגמר.

כשהגיע לטיפול הבא מוסאב נראה הרבה יותר נינוח ושמח ממה שהיה עד אז, ואמו סיפרה שלא היו  בעיות בבית הספר כל השבוע. בשבוע שלאחר מכן, האם סיפרה שהוא עלה בפעם הראשונה בחייו על סולם, דבר שהיה מרגש מאוד לכל המשפחה, ושמצב הרוח שלו הרבה יותר יציב. בבדיקת המפרק הבעייתי בגולגולת ראיתי שיפור יפה במצב. מוסאב נרדם שוב בזמן הטיפול, והפעם איפשרנו לו לישון כמעט שעה אחרי סיום הטיפול.

בטיפול השישי האם סיפרה שמוסאב ישן הרבה יותר טוב בלילות, ויש שיפור דרסטי בבטחון העצמי שלו. הוא פחות נבהל מדברים רבים שקודם היה נבהל מהם והרבה פחות עצבני. מצב המפרק המשיך להשתפר בטיפולים הבאים, ובטיפול העשירי האם סיפרה שחל בו שינוי אישיותי של ממש, והגדירה אותו ככלב נאמן. הוא כבר לא עצבני וכעוס בבית, בבית הספר הפסיק לגמרי להרביץ ולקבל מכות, והפחד שהיה לו מילדים גדולים ממנו חלף.

להתראות, הדסיה

קליניקות בתל אביב ובפרדס חנה. 

לשאלות, ייעוץ וקביעת תור התקשרו אלי ל – 052-2395005

 אפשר גם למצוא אותי בפרופיל האישי שלי בפייסבוק, בטופס פנייה כאן משמאל ובמייל: homeodas@gmail.com

שתפו